FANDOM

Lyra Silvertongue - Znana wcześniej jako Lyra Belacqua, była młodą dziewczyną z Oksfordu w Brytanii.Lyra urodziła się w wyniku romansu Lorda Asriela i Marisy Coulter. Została wychowana w Kolegium Jordana.Wychowała się wierząc,że jej ojciec hrabia i matka hrabina,zginęli w katastrofie lotniczej a jej jedynym żyjącym krewnym jest Lord Asriel - Jej wuj.Później dowiedziała się prawdy o jej pochodzeniu od Jana Faa - Przywódcy cyganów.

ŻycieEdytuj

Lyra żyła w Oksfordzie wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Rogerem Parslow. Dni upływały im na zabawie np. wspinaniu się na dachy kolegialnych budynków, wojnach błotnych prowadzonych z innymi dziećmi z kolegium, miasta i młodymi Cyganami. Jej życie zmienia się drastycznie po tym jak Generalna Rada Oblacyjna porywa Rogera, i kilkoro innych dzieci z Oksfordu.

CharakterEdytuj

Lyra był zbuntowanym i niesfornym dzieckiem.Czasami irytowała tych,którzy się nią opiekowali i sprawiała problemy.Choć mało otrzymała formalnego wykształcenia,była bystra i sprytna.Jej odwaga zaimponowała wielu innym bohaterom.

DajmonEdytuj

Dajmon Lyry, Pantalaimon, zwanym również przez dziewczynkę zdrobniale Pan, jest jej ukochanym towarzyszem przygód i ucieleśnieniem duszy. Tak jak wszystkie dziecięce dajmony, może on przyjąć postać każdego zwierzęcia, jakiego tylko zapragnie. Pierwotnie pojawia się w postaci ciemnobrązowej ćmy, lecz w trakcie trwania powieści często się zmienia np. w lamparta i w smoka. Jego ulubionymi postaciami są śnieżnobiały gronostaj, ćma, żbik i mysz. Jego imię pochodzi od świętego kościoła prawosławnego, św. Panteleimona, i po grecku znaczy "wszystko wybaczający". Gdy Lyra trafia do świata umarłych zostaje oddzielona od Pantalaimona, co wywołuje ogromne cierpienie obojga; po tym wydarzeniu dajmon dziewczynki unika jej przez pewien czas. Przeżycie tego rozdzielenia umożliwia im jednak oddalanie się od siebie na bardzo duże odległości, co normalnie nie byłoby możliwe. Wtedy też Pantalaimon przybiera swą ostateczną postać, kuny.

Pobrane (1)
Images